FRISKIS & SVETTIS ALLA DAGAR

VARJE DAG UNDER SOMMARVECKORNA 27-31

TA MED DIG VÄNNEN OCH VATTENFLASKAN SÅ SES VI PÅ GULLMARSSTRAND KLOCKAN 10.00 OCH KLOCKAN 16.00

Ladda ned information och schema

Core – med fokus på din kärna

”Core” betyder ”kärna” och i detta pass är kroppens kärna verkligen i fokus. Vi behöver den för vår hållning, stabilisering och balans. I detta skenbart enkla pass hittar vi och utmanar din kärna liggandes, ståendes och under förflyttning.

Cross

I cross varvas och kombineras jogging och styrketräning i olika stationer. Cross kan vara ett perfekt sätt att smyga igång med jogging och är du van joggare får du inspiration till styrkeövningar. Redskapen hittar vi i naturen i form av backar, träd, stenar mm.

Flex – det perfekta rörlighetspasset

Dynamiskt och fokuserat mjukar vi upp kroppen och sträcker ut våra muskler, en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Flex är ett perfekt pass efter all form av träning, här laddar vi kropp och knopp med ny, skön energi och gör oss redo för fortsatta utmaningar. Flex 30 – passet är 30 minuter.

Intervall flex – salt & sött i en härlig kombo

Jomen det är jobbigt inledningsvis. Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft, högintensivt intervallupplägg. Men därefter kommer belöningen – den sköna flexen – där du utmanar din rörlighet och landar i ett tillstånd av välbefinnande. De muskler du tröttat ut i intervallsavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnade. Intervall Flex är träningspasset du lämnar genomarbetad och med ett nöjt leende.

Jogg/Flex 30

I behagligt tempo joggar vi i vackra omgivningar. Du som inte vill springa kan välja att istället promenera. Efter 40 minuter ses vi på bryggan/i sal och avslutar med 30 minuters Flex.

Jympa

Här bjuds du Friskis&Svettis suveräna allround-träning i 55 härliga minuter. Träningstrender kommer och går men jympan står stadigt stark. Ur lusten till musiken föds rörelser för hela kroppen där vi tränar många kvalitéter. Vi sträcker, balanserar, utmanar och belastar. Välkommen till träning som gör kroppen glad.

Modus

Skön all-round träning för hela kroppen med en belastningsnivå som passar många. Här jobbar vi med både allmän och specifik träning. Enkla och tydliga övningar varvas med kanske lite överraskande övningar som 3D-styrka, explosivitet, skidprepp eller snabbhet. Vi jobbar utan utrustning och med hög energinivå. Du anpassar intensiteten utifrån din egen dagsform.

Stavgång

I vackra omgivningar stavgår vi under 45 minuter. Har du egna stavar så ta gärna med dem då antalet lånestavar är begränsat.

Yoga

Tillåtande och mjukt. Inkännande och med skön energi. Med trygga övningar för andning, rörlighet, styrka och balans får du en fysisk, lugn och meditativ yoga. Upplevelsen är närvaro, ökad medvetenhet och stillhet. Du behöver inte ha tränat yoga innan. Ta gärna med dig egen matta eller en handduk.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt Nyhetsbrev och ta del av våra unika erbjudanden och nyheter hos oss

Tack för din prenumeration