Gullmarsstrand
Boka

Uppdaterad 2021-05-05

information och säkerhetsåtgärder kring covid- 19

Under omständigheterna vill vi att du ska känna dig trygg hos oss. För oss är det viktigaste att både du och vårt team ska känna sig trygga. Vi följer dagligen händelseförloppet och rekommendationer som ges av lokala hälsovårdsmyndigheter och har rutiner på plats för att fortsätta bedriva vår verksamhet.

Här vill vi informera vad vi gör för att säkerställa en fortsatt drift och serviceupplevelse för alla som besöker vårt hotell.

Vi fortsätter att hålla öppet-  kommer det nya direktiv informerar vi om detta så fort vi kan via våra sociala kanaler och vår hemsida.

Vi har i vår restaurang utöver ovan, vidtagit följande åtgärder:

  • Vi har glesat ut borden i matsalen för att skapa ett större säkerhetsavstånd
  • Vi använder oss av alla våra 3 matsalar för att skapa ett glesare avstånd
  • Luncher och middagar är tallriksserverade
  • Vi har skyltat för att hjälpa våra gäster att hålla 1,5 meters avstånd i kö till kaffemaskinen – önskar du en termos vi bordet ordnar vi självklart det.
  • När du checkar in får du välja vilken tid som du önskar äta frukost – vi har utökat våra frukosttider så att du ska känna dig trygg och känna att du får den tid som du önskar – vänligen kontakta receptionen för vilka tider som gäller när just du kommer
  • Take Away har blivit väldigt populärt – ring gärna och beställ
  • Från den 24e december gå gäller max 4 personer per bord enligt nya restriktioner
  • Ingen alkohol får serveras i våra restauranger och bar efter kl 20.00 fram till och med den 17/5-2021. Room Service är undantaget och självklart erbjuder vi detta som en kostnadsfri service.
  • Vi erbjuder en dryck- & snaxmeny som du fram till kl 23.30 kan beställa ifrån till ditt rum – vi kommer självklart ut med drycken – kostnadsfritt
  • Våra restauranger och allmänna utrymmen måste vara helt utrymda kl 20.30 enligt restriktioner.

All beställning sker vid ditt bord.

I vårt spa har vi utöver de allmänna åtgärderna vidtagit följande:

  • Vi utför alla våra behandlingar med handskar på
  • Vi desinfekterar ytor i våra behandlingsrum enligt rekommendation.
  • Som med övriga allmänna ytor i vårt hotell förstärker vi all städning även i spa och torkar av allmänna ytor. Även här följer vi självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer om handhygien och att hålla sig hemma vid minsta symptom.
  • Våra pooler är klorerade enligt Folkhälsomyndighetens direktiv för att eliminera virus och bakterier.
  • Vi har begränsat antal gäster per tid – förbokning krävs

 De gäster som besöker oss fördelar vi på olika tider för att ge bästa upplevelsen men också för att undvika trängsel.

Vi har förstärkt och utökat all städning i allmänna utrymmen såsom toaletter, lobby, restaurang och övriga lokaler, all städning i samtliga hotellrum och övriga ytor på hotellet sker genom rutiner framtagna tillsammans med våra leverantörer av kem- och städutrustning som är experter på området.

  • Vi är stolta över att vi alltid städar våra stanna rum.
  • Vi uppmanar all personal med minsta symptom att stanna hemma.
  • Vi har ökat fokus på handhygien och handdesinfektion finns tillgängligt i allmänna utrymmen. Det finns även tillgängligt för våra medarbetare. Tvätta gärna händerna en extra gång och då i 20 sekunder.

Sammankomster

  • Med anledning av regeringens viktiga direktiv kring förbud mot allmänna sammankomster på över 8 personer, förstår vi att du som gäst undrar vad som gäller för oss på Gullmarsstrand. Den 24 december sänks maxantalet från 8 till 4 personer i samma sällskap vid restaurangbesök. För allmänna sammankomster gäller dock fortsatt ett maxantal på 8 personer. I nästa stycke hittar du mer information om trängselregler som hotell- och restaurangverksamhet omfattas av.
  • Maxantal på restauranger sänks från 8 till 4 personer i samma sällskap från och med 24 december. (Ett restaurangbesök är inte en allmän sammankomst)
  • Kan ett hotell eller restaurang räknas som en allmän sammankomst?
    Nej. Ett hotell omfattas istället av de trängselregler (Information kring detta finns HÄR från Folkhälsomyndigheten) som Folkhälsomyndigheten beslutat om. Alltså att hålla mer avstånd till varandra, duka luftigare och att inte att det ska bli köer runt barer och bufféer. Vi har sedan de nya direktiven kom, justerat just detta.
  • Vad menar man egentligen med allmänna sammankomster?
    En allmän sammankomst är tydligt definierad i lag, och avser exempelvis en demonstration, föreläsning, samling för religionsutövning, en teater, konsert eller en biografföreställning. För att en sammankomst skall ses som allmän krävs att den anordnas för allmänheten eller att allmänheten har tillträde till den.
  • Möten eller konferenser med fler än 8 personer, är det okej?
    Vad gäller möten och konferenser i våra lokaler i grupper större än 8 personer så är dessa tillåtna om de är stängda och inte fritt tillgängliga. Exempelvis får ett företag ha ett möte för sina 10 anställda. Dock får en branschorganisation inte ha ett möte för personer som jobbar i branschen. Det anses vara fritt tillgängligt och alltså inte ok under rådande läge. Naturligtvis gäller övriga principer kring att vara frisk, tvätta händer och att tänka på social distans och extra luft.

Avbokningsregler:

Det är många som vill ha svar på vad som gäller för av- och ombokning och vi förstår er frustration när ni fastnar i telefonköer hos oss! Tyvärr hinner vi inte svara så snabbt som vi vill på alla era frågor just nu, så vi har samlat de vanligaste här.

Privatgäster

  • Paket skall avbokas senast kl. 15:00, 7 dagar före ankomst. Vid köp av avbeställningsskydd, paket kan avbokas senast kl 15:00, 48 timmar innan ankomst.
  • Endast logi skall avbokas senast kl.15:00 dagen innan ankomst
  • Därefter debiterar vi 100 % av värdet på din bokning.
  •  Ha ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.
  • Jag har bokat via en OTA (Online Travel Agency, hur gör jag då?
    Om du har bokat via en så kallad OTA (som Expedia, Booking, Hotels.com osv) så får vi lov att hänvisa dig direkt till dem.
  • Vad händer om jag har en bokning och ni tvingas stänga under en period?
    Vi kommer att försöka ha öppet så länge vi har möjlighet, men vi följer noga utvecklingen och rekommendationer från ansvariga myndigheter. Skulle vi få direktiv om att stänga ner hotell eller restauranger i ett par veckor eller månader, så hjälper vi dig självklart att boka om din vistelse hos oss så fort vi öppnar igen. Vi är omåttliga optimister och hoppas verkligen att vi inte hamnar i det läget, men om det skulle vara fallet, så ber vi dig vänligen om att ha lite extra tålamod med oss på telefon och i mail. I ett sådant läge kommer ni vara många som hör av er samtidigt, men tillsammans kommer vi givetvis hitta lösningar för er alla så fort vi bara kan!
  • Företagsgäster/privata event
    Vad gäller om jag har en inbokad konferens eller möte?
    För företag som har bokat en konferens eller ett möte hos oss så gäller avbokningsavtalen som överenskommet.
    Ni, våra företagsgäster, är extremt viktiga för oss just nu och därför blir vi otroligt glada om ni redan nu vill boka in era vinter-vår  och sommarkonferenser hos oss. Vi ser självklart även till att lösa en lite extra bra deal till er!
  • Bröllop och privata evenemang mejla Anette på bokning@gullmarsstrand.se
  • För konferens mejla Marie på  konferens@gullmarsstrand.se så berättar vi mer.
  • Vi är måna om att ni skall känna er trygga och är flexibla gällande avbokningsvillkoren

Har du ytterligare frågor kring detta är du varmt välkommen att kontakta (å ha lite tålamod – vi kämpar på) oss på telefon 0523 – 66 77 88  MEJLA OSS GÄRNA

 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt Nyhetsbrev och ta del av våra unika erbjudanden och nyheter hos oss

Tack för din prenumeration