SAFE TO VISIT

Gullmarsstrand

Uppdaterad 2022-02-09

information och smittskyddsåtgärder på Gullmarsstrand

Vill vi att du ska känna dig trygg hos oss. För oss är det viktigaste att både du och vårt team ska känna sig trygga. Vi följer alla rekommendationer som ges av lokala hälsovårdsmyndigheter och har rutiner på plats för att fortsätta bedriva vår verksamhet.

Här vill vi informera vad vi gör för att säkerställa en fortsatt drift och serviceupplevelse för alla som besöker vårt hotell.

Vi har öppet-  kommer det nya direktiv informerar vi om detta så fort vi kan via våra sociala kanaler och vår hemsida.

Från och med 9 februari 2022 har vi inga obligatoriska restriktioner. Vi fortsätter att följa eventuella direktiv och hur COVID-19 pandemin utvecklas.

Vi har i vår restaurang utöver ovan, vidtagit följande åtgärder och fortsätter att jobba med avstånd:

  • Vi har glesat ut borden i matsalen för att skapa ett större säkerhetsavstånd
  • Luncher och middagar är tallriksserverade
  • När du checkar in får du välja vilken tid som du önskar äta frukost – vi har utökat våra frukosttider så att du ska känna dig trygg och känna att du får den tid som du önskar – vänligen kontakta receptionen för vilka tider som gäller när just du kommer

I vårt spa har vi utöver de allmänna åtgärderna vidtagit följande:

  • Vid behandlingar använder vi en higimask
  • Vi desinfekterar ytor i våra behandlingsrum enligt rekommendation.
  • Som med övriga allmänna ytor i vårt hotell förstärker vi all städning även i spa och torkar av allmänna ytor. Även här följer vi självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer om handhygien och att hålla sig hemma vid minsta symptom.
  • Våra pooler är klorerade enligt Folkhälsomyndighetens direktiv för att eliminera virus och bakterier.
  • Vi har begränsat antal gäster per tid – förbokning krävs
  • Vi uppmanar alla våra gäster att hålla ett rimligt avstånd och vi påminner även alla våra gäster att duscha före och efter bad.

 De gäster som besöker oss fördelar vi på olika tider för att ge bästa upplevelsen men också för att undvika trängsel.

Vi fortsätter med utökat städning i allmänna utrymmen såsom toaletter, lobby, restaurang och övriga lokaler, all städning i samtliga hotellrum och övriga ytor på hotellet sker genom rutiner framtagna tillsammans med våra leverantörer av kem- och städutrustning som är experter på området.

  • Vi är stolta över att vi alltid städar våra stanna rum.
  • Vi uppmanar all personal med minsta symptom att stanna hemma.
  • Vi har ökat fokus på handhygien och handdesinfektion finns tillgängligt i allmänna utrymmen. Det finns även tillgängligt för våra medarbetare. Tvätta gärna händerna en extra gång och då i 20 sekunder.

möten och konferenser

  • Möten och konferenser
  • För alla deltagare gäller naturligtvis övriga principer kring att vara frisk, tvätta händerna och att tänka på social distans och extra luft.
  • Alla våra större lokaler är fullt möblerbara utefter antal och alla har tillgång till god ventilation och möjlighet att öppna dörrar och fönster
  • Otroligt viktigt att ni håller de tider som vi har kommit överens om för fikor, luncher och middagar – på så vis hjälps vi åt att minska eventuella köbildningar

OM/ Avbokningsregler:

Vi fortsätter att få många frågor kring avbokningsregler så vi har samlat de vanligaste här.

Privatgäster

  • Paket skall avbokas senast kl. 15:00, 7 dagar före ankomst. Vid köp av avbeställningsskydd, paket kan avbokas senast kl 15:00, 48 timmar innan ankomst.
  • Endast logi skall avbokas senast kl.15:00 dagen innan ankomst
  • Därefter debiterar vi 100 % av värdet på din bokning.
  •  När du ringer eller mejlar till oss ha gärna ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.
  • Är din vistelse redan ombokad så gäller följande regler:
    Avbokningsmöjligheten gäller för bokningens ursprungliga datum.
    Har du bokat om din vistelse så är bokningen inte avbokningsbar utan full debitering – den är fortfarande ombokningsbar med reservation för prisändringar.
  • Jag har bokat via en OTA (Online Travel Agency, hur gör jag då?
    Om du har bokat via en så kallad OTA (som Expedia, Booking, Hotels.com osv) så får vi lov att hänvisa dig direkt till dem.
  • Vad händer om jag har en bokning och ni tvingas stänga under en period?
    Vi kommer att försöka ha öppet så länge vi har möjlighet, men vi följer noga utvecklingen och rekommendationer från ansvariga myndigheter. Skulle vi få direktiv om att stänga ner hotell eller restauranger i ett par veckor eller månader, så hjälper vi dig självklart att boka om din vistelse hos oss så fort vi öppnar igen. Vi är omåttliga optimister och hoppas verkligen att vi inte hamnar i det läget, men om det skulle vara fallet, så ber vi dig vänligen om att ha lite extra tålamod med oss på telefon och i mail. I ett sådant läge kommer ni vara många som hör av er samtidigt, men tillsammans kommer vi givetvis hitta lösningar för er alla så fort vi bara kan!
  • Företagsgäster/privata event
    Vad gäller om jag har en inbokad konferens eller möte?
    För företag som har bokat en konferens eller ett möte hos oss så gäller avbokningsavtalen som överenskommet.
    Ni, våra företagsgäster, är extremt viktiga för oss just nu och därför blir vi otroligt glada om ni redan nu vill boka in era vinter-vår  och sommarkonferenser hos oss. Vi ser självklart även till att lösa en lite extra bra deal till er!
  • Bröllop och privata evenemang mejla oss på bokning@gullmarsstrand.se
  • För konferens mejla oss på  konferens@gullmarsstrand.se så berättar vi mer.
  • Vi är måna om att ni skall känna er trygga och är flexibla gällande avbokningsvillkoren

Har du ytterligare frågor kring detta är du varmt välkommen att kontakta oss på telefon 0523 – 66 77 88  MEJLA OSS GÄRNA